Vzhledem k tomu, že má dnes každá rodina počítač či tablet a připojení k internetu, lze mluvnici procvičovat zábavnou formou hry. Děti nemusí psát, pouze doplňují i/y či další gramatické jevy, počítač jim vše zkontroluje a vyhodnotí. Takto procvičovat se dají i slovní druhy, větné členy, vedlejší věty a další probírané učivo.
Webové stránky k procvičování českého jazyka:
V neděli 27. 11. začal advent - čas rozjímaní a příprav na Vánoce.
Vánoce
Eva Křečková
Vánoce jsou tady zas,
venku na nás číhá mráz.
Žáci osmého ročníku se v rámci hodin slohu aktuálně zabývají charakteristikou. Svoje stylistické dovednosti si mohli studenti vyzkoušet hned na dvou tématech. Pro vytvoření první práce byla nutná velká dávka fantazie, úkolem studentů bylo totiž charakterizovat školního skřítka.
Druhý popis byl zaměřen na literární postavu, konkrétně jsme si vybrali hlavní hrdinku Werichovy pohádky Lakomá Barka. Vybrané práce najdete v příloze.
Kubincová
Tentokráte měli žáci za úkol napsat vypravování na libovolné téma. Jedinou podmínkou, kterou museli v rámci tvorby svého příběhu splnit, bylo to, že všechna slova musela začínat na stejné písmeno. Jak se ukázalo, úkol to rozhodně nebyl snadný, ale i přesto si s ním řada studentů poradila velmi dobře. Více v příloze.
Kubincová
Již delší čas za při hodinách slohu zabýváme pohádkami. Hádali jsme pohádkové postavy, také je popisovali. Vrcholem naší práce bylo vymyslet pohádku. Jak se dařilo? Některé práce máte v příloze článku – jsou slohově neupravené, jen opravené pravopisné chyby.
Při hodině slohu se žáci 5.B stali pracovníky reklamní agentury. Měli za úkol vymyslet a napsat reklamu na pero, šampón či dětskou přesnídávku.
Jak se jim některým dařilo, můžete posoudit.
Tobolková Irena
Výsledky soutěžního sběru papíru a kaštanů naleznete v příloze. Všem žákům, kteří se na sběru podíleli, děkujeme.