Ve školním roce 2022/2023 se naše škola zapojila do projektu Polytechnika a digitalizace v projektovém vyučování. Cílem projektu je motivovat žáky k zájmu o polytechnické vzdělávání, podporovat manuální zručnost, posílit zájem o řemeslo, rozvíjet technické myšlení a ICT dovednosti. Projekt souvisí rovněž s výukou "nové informatiky", kterou škola vyučuje podle upraveného ŠVP pd září tohoto školního roku. Zároveň máme možnost využít nově vybudované prostory školních dílen.
Projekt Judo do škol
Sportovní třídy, nově se otevírající na ZŠ Nový Bydžov, Karla IV., jsou součástí oddílu SKP Judo Nový Bydžov, který zřizuje Český svaz juda. Oddíl SKP Judo Nový Bydžov byl vybrán mezi 17 sportovních tříd juda v České republice. Sportovní třídy se zaměřením na judo budou otevírány vždy v 6.ročníku (od školního roku 2015/2016).
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy s Národním pedagogickým institutem a neziskovými organizacemi realizuje Národní plán doučování. Jde o dlouhodobý program, jehož cílem je pomoci zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky v důsledku pandemie COVID-19.
Cílem OP JAK je podpora rozvoje otevřené a vzdělané společnosti založené na znalostech a dovednostech, rovných příležitostech a rozvíjející potenciál každého jednotlivce, která povede k růstu konkurenceschopnosti České republiky a zlepšení životních podmínek jejích obyvatel.
Zapojením do projektu se snažíme o zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Projekt je zaměřen na kombinaci témat společné vzdělávání žáků a podpora vzdělávacích aktivit. Společné vzdělávání žáků je v rámci projektu posíleno o dočasnou personální podporu – školního speciálního pedagoga, sociálního pedagoga a školního asistenta.
Speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory, nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření. Speciální pedagog také spolupracuje s příslušnými školskými poradenskými zařízeními.
Sociální pedagog řeší sociální situaci žáků a její negativní dopady na vzdělávání, pravidelnou školní docházku, fungování základních společenských mechanismů v rodině a přítomnost základních sociálních a hygienických návyků u žáků.
Školní asistent zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou, pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování. Aktivita umožňuje na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
V rámci vzdělávávacích aktivit čerpáme šablony na Inovativní vzdělávání.