V sobotu 9. dubna se konal první ročník přespolního běhu Karlova čtyřka. Ačkoliv předpověď počasí nebyla příznivá, samotný závod a jeho vyhodnocení se konalo bez deště za klasického aprílového počasí. Na start závodu se postavilo patnáct odvážlivců, kteří si zaslouží velký obdiv. Zvláště překvapující a úctyhodné výkony předvedly děti, které ačkoliv nemusely, startovaly na delší čtyřkilometrové trati.
Žáci 3. tříd navštívila autorka dětských knih Ilona Fišerová. Děti se mohly zeptat, jak se člověk může stát spisovatelem, jak vzniká kniha a její ilustrace. Prohlédly si všechny vydané knihy. Paní spisovatelka je seznámila se svojí nejnovější knihou „Tajná mise šotka Mařínka“, ze které jim část přečetla. Poté si děti vyzkoušely, jaké by bylo být šotkem v knize a hrát si se slovy. Prozkoumaly bankovku hodnoty 200 Kč, aby uměly rozeznat tu pravou.
V úterý 5.4. se sportovci z Karlovky zúčastnili okresního kola soutěže Odznak všestrannosti olympijských vítězů a zabodovali!
1. místo Lukáš Podhajský
1. místo Vilda Svatoň
2. místo Patrik Kymr
2. místo Pepa Veinlich
V rámci výuky tělesné výchovy chodili naši čtvrťáci na novobydžovský zimní stadión, kde se učili základům bruslení. Děti byly ze začátku opatrné, ale postupně se rozbruslily a získávaly na ledě čím dál větší jistotu. V těchto hodinách jsme se věnovali nácviku jízdy vpřed, vzad, zastavení i překládání. Nejvíce děti bavil slalom mezi kužely, různé hry a soutěže.
Ve středu proběhl v 8.C pod vedením pana Verfla čtyřhodinový kurz věnovaný poskytování první pomoci. Posledními neproškolenými osmáky naší školy jsou žáci z 8.A, kteří se mohou těšit na dubnové setkání. Děkujeme panu Verflovi za spolupráci!
Ve středu a ve čtvrtek jsme na Karlovce přivítali milou návštěvu. Děti z mateřských školek z Nového Bydžova, Sloupna a Starého Bydžova si vyzkoušely hodinu v první třídě, zatančily si ve školním klubu a společnými silami vytvořily obrázek, který bude zdobit jejich školku.
Týden před popeleční středou jsme začali pracovat na projektu Masopust. Děti se seznámily s tradicí masopustu, vyhledávaly informace a vyráběly si vlastní masky. V českém jazyce pracovaly s texty týkající se masopustu, recitovaly masopustní říkanky a zpívaly písničky doprovázené orffovými hudebními nástroji. V matematice počítaly slovní úlohy, luštily křížovky. To vše dělaly s velkým nadšením, ať už samostatně nebo ve skupinách. Celý projekt byl zakončen průvodem masek po škole a pojídáním domácích koblížků.