rychly baner bakalari final green light

                                                  rychly baner jidelna final green light

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

                                                      rychly baner kontakty final green light

                                                      rychly baner rozvrhy final green light

Virtuální prohlídka

 

zskarlovkanb

EKO škola
středa, 25 květen 2016 23:06

EKO analýza 2015/2016

PROSTŘEDÍ ŠKOLY

 

Silné stránky:

· Nástěnky – fungují nástěnky Ekoškoly na I. i II. stupni, ekokodexy jsou vystaveny i pro veřejnost, nástěnek je dostatečné množství, jejich obsah je často pozměněn, ekohlídky využívají svoji „eko“ nástěnku

· Rostliny – velký počet, mnoho květin na zahradě, v dobrém stavu

· Živočichové – zoo koutek

· Vnitřní prostory – školní klub (využití pro všechny, vybavení), družiny, nová klimatizace, výzdoba, pěkné vitríny – podmořský svět, pěkné sbírky bezobratlých živočichů a minerálů

· Zahrada – vztah žáků k přírodě, lavičky, odpočinková zóna, vyučování venku, naučná stezka – práce v hodinách ČSP

· Školní hřiště – pohyb a zábava pro děti, trávení volných hodin

· Jídelna – vymalováno, obrázky, akvárium

 

Slabé stránky:

· Nástěnky – některé jsou málo využívané (přízemí)

· Chodby – hluk o přestávkách

· Rostliny – velká spotřeba vody, málo se využívá dešťová voda

· Živočichové – velké náklady na provoz přírodovědného centra

· Vnitřní prostory – nejsou stále otevřené (fungování školního klubu), chybí pingpongový stůl či pytle na sezení

· Zahrada – velká spotřeba vody na zalévání a na jezírko, přeplněné kompostéry

· Školní hřiště – častá zranění, není otevřeno o přestávkách, hodně tříd na jedno hřiště

 

Jak to vylepšit?

· přidat další kompostér (p. ředitel – odbor živ.prostředí)

· otevřít školní klub i o jiných přestávkách (pí. Říhová)

· přidat další nádobu na zachycení dešťové vody u altánu (p.školník)

· více využívat nástěnky v přízemí (třída, která je kmenová v přízemí)

· sehnat sponzora na provoz přírodovědného centra ( celá škola, p.Kubelka, p.ředitel)

· sehnat sedací pytle (zeptat se na SRPŠ)

· pingpongový stůl (najít starý??, p.školník)

 

Zpracovali žáci 7.C pod vedením Mgr. J.Palečkové

 

20161003 105956

 

 

VODA

Údaje zjistili a zpracovali žáci 6.B pod vedením Mgr. Soni Špičákové v červnu 2016

 

Silné stránky:

- pravidelná kontrola spotřeby vody – p. školník

- převážná většina vodovodních baterií baterie pákové

- všechny baterie opatřeny perlátory

- dvojí splachování na veškerých WC

- závady na WC i vodovodních bateriích průběžně odstraňovány – p. školník

- pravidelná údržba hlavic vodovodních baterií – p. školník

- šetření vodou součástí pravidel ekokodexů všech tříd

- jímání dešťové vody na závlahu zahrady

- informační tabulky k šetření vodou u umyvadel

 

Slabé stránky:

- stále několik klasických vodovodních kohoutků

- v celé budově dva vodoměry, nelze tak lépe cílit úspory vodou resp. hledat místa s nejvyšší spotřebou

- vysoká spotřeba vody na WC

- využívání ekologických čisticích a úklidových prostředků v omezené míře

- občasné opomenutí v pravidelných záznamech spotřeby

- užitková voda využívána pouze na zahradě

 

Návrhy na vylepšení pro následující školní rok:

- umístění PET lahví do splachovacích nádrží WC (ekohlídky, p. školník)

- analýza možností využití dalších čistících a úklidových eko prostředků (ekohlídky, vedení školy)

- bilance možnosti umístit větší nádrže pro jímání dešťové vody

- zvážení možnosti dokončit výměnu posledních kohoutkových baterií za pákové (vedení školy)

 

20161003 105917

 

 

ODPADY

Zpracovali: žáci 6.A pod vedením Mgr. O. Šafaříkové

 

Silné stránky:

- Třídění papíru, plastu, nápojových kartonů (dostatek košů na třídění, dostupné všem)

- Kontrola třídění odpadu ekohlídkami

- Pravidelné motivační soutěže ve třídění (podzimní)

- Organizace charitativního sběru šatstva pro veřejnost (2x ročně)

- Sběr nebezpečného odpadu (baterií, tonerů), likvidace nebezpečného odpadu (zářivky, vyřazená elektronika) specializovanými firmami

- Využití odpadních materiálů pro tvorbu ve výtvarné výchově a ve školní družině

- Využití humusu z kompostérů k hnojení květin na školním pozemku

- Využití „šmíráků“ – tj. papíru popsaných jen z jedné strany

- Třídění odpadu ve školní jídelně – olej (sběrný dvůr), obalový materiál tříděn na sklo, papír, plasty, tetrapack

- Využití zbytků jídel (cca 15 kg denně) ze školní jídelny pro útulek pro psy a kočky a pro soukromého zemědělce ke krmení zvířat

- Využívání kohoutkové vody ve školní jídelně a v pítkách na chodbách školy, balená voda k dispozici pouze ve školní družině (ve vratných obalech)

- V porovnání s minulým rokem kleslo množství směsného odpadu (16,3 kg na žáka a zaměstnance školy)

- Ovoce do škol ve vratných přepravkách

 

Slabé stránky:

- Škola nevyužívá recyklovatelný papír pro kopírování

- Velká spotřeba papíru pro kopírování materiálu pro žáky

- Nákup jednorázových psacích potřeb (např. fixy na tabuli)

- Produkce velkého množství odpadu v rámci „mléka do škol“

- Vytříděný plast i papír odváží svozová firma v jednom kontejneru k dalšímu třídění na třídící linku

 

20161003 105911

 

ENERGIE

Údaje zjistili a zpracovali žáci 9.B pod vedením Mgr. Petry Klapkové – Dymešové v červnu 2016

 

Silné stránky:

- Pravidelná kontrola spotřeby energie – p. školník

- Úsporné žárovky na chodbách

- Informační plakáty „Jak ušetřit energii v domácnosti“ – vlastní tvorba

- Termostatické ventily na topení (regulují ekohlídky)

- Využití plynového vytápění

- Zhasínání součástí pravidel ekokodexů všech tříd

- Ohřev vody ve slunečních kolektorech, teplá voda teče ihned (neodpouští se)

- Pravidelná kontrola elektrických ohřívačů (1x za 3 měsíce), ohřívače jsou izolované

- Izolované veškeré potrubí s teplou vodou

- Zateplení školy polystyrenem a vatou

- Plastová okna s dvojsklem

 

Slabé stránky:

- chybějící cedulky „Zhasni při odchodu“

- chybějící teploměry na chodbách a ve třídách

- teplota ve třídách není pravidelně zaznamenávána

- instalované kryty topení na chodbách

- dálkové vytápění školy podle venkovní teploty

- příliš vysoká teplota při ohřevu vody – 70°C

- spotřebiče ve školní kuchyni nejsou označeny energ. štítky

- chybějící reflexní fólie za topením

 

Návrhy na vylepšení pro následující školní rok:

- ekohlídky doplní cedulky na vypínačích (Ekotým)

- nákup alespoň 6 teploměrů do vybraných tříd (p.ředitel)

- doplnění fólie (p.školník)

- vytvoření informačního panelu k solárním panelům (9.B)

 

20161003 105921

 

 

DOPRAVA

Údaje zjistili žáci 4. B pod vedením Mgr. Martiny Hudcové

 

Z dotazníkového šetření vyplynulo, že 35% dotázaných využívá k dopravě do školy auto, 50% chodí pěšky. Zbylých 15% tvoří žáci a učitelé, kteří se do školy dopravují hromadnou dopravou či na kole.

 

Silné stránky:

* Nebezpečná místa v okolí školy – z dopravního průzkumu bylo zjištěno, že většina lidí považuje za nebezpečné místo křižovatku mezi ZŠ Karla IV. a ZŠ Klicperova. Křižovatka je v každý pracovní den cca 30 minut před výukou a 2, 5 hodiny po vyučování hlídána pracovníkem Městské policie Nový Bydžov.

* Reflexní prvky – jsou součástí většiny školních aktovek a batohů, někteří žáci mají reflexní prvky na obuvi nebo na bundách.

* Podpora školy k využití šetrných způsobů dopravy – pro cyklisty je v areálu školy umístěn stojan pro bezpečné uskladnění jízdních kol. V ulici Karla IV. bude zaveden jednosměrný provoz, ke škole vede cyklostezka. Chodci mohou využít po obou stranách ulice chodník oddělený od silnice cyklostezkou. Již několik let pořádá naše škola pro veřejnost cyklistickou akci Karlova jízda, čímž poukazuje na přijatelnější způsoby dopravy. Jízdní řády hromadné dopravy navazují na začátek i konec vyučování.

* Hluk v okolí školy – škola není umístěna ve frekventované ulici, proto silniční provoz neruší vyučování.

* Dopravní stavby v okolí školy – za školou je vybudováno parkoviště u obchodního domu Lidl. Využívají jej přespolní učitelé a zaměstnanci školy. Žáci nemají umožněn z tohoto parkoviště vstup do školy. Není tak ohrožena jejich bezpečnost.

 

Slabé stránky:

* Nebezpečná místa v okolí školy – v čase největšího provozu (15– 16 hod), kdy se většina lidí vrací ze zaměstnání chybí na křižovatce policejní dohled. Za bezpečné přecházení tak zodpovídají děti sami.

* Reflexní prvky – reflexní prvky chybí na běžném oblečení. Pokud se v okolí školy vyskytují děti bez aktovek označených odrazovými nášivkami, nemusí být při zhoršeném počasí viditelné.

* Podpora školy k využití šetrných způsobů dopravy – cyklostezka ke škole nenavazuje do dalších ulic. Děti z přilehlých vesnic (Prasek, Starý Bydžov) nemají ze svého bydliště vybudovanou cyklostezku. Ve městě chybí cyklostezky vedoucí z okraje města ke škole. Chodník v ulici Karla IV. je po rekonstrukci ulice zúžen, což bude komplikovat bezpečný a rychlý vstup do školy.

 

NÁVRHY NA VYLEPŠENÍ PRO NÁSLEDUJÍCÍ ŠKOLNÍ ROK

- ve škole bude zaveden Den bez aut. Ekohlídky informují rodiče a žáky školy o výhodách takového dne a navrhnou jiný způsob dopravy, který podporuje omezování městského automobilismu (Ekotým)

- ve spolupráci s dopravní policií obdrží žáci reflexní přívěsky nebo nášivky na oblečení (Mgr. Martina Hudcová)

- na webových stránkách školy bude zřízeno diskusní fórum pro praktikování spolujízdy (rodiče či učitelé se mohou domluvit a nabízet volná místa ve vozidle ostatním dětem nebo kolegům - Mgr. Petra Klapková - Dymešová)

pondělí, 02 květen 2016 00:25

7 kroků v Ekoškole

Ekoškoly na celém světě postupují podle unikátní metodiky 7 kroků, která nabízí ucelený návod, jak docílit ve škole i jejím okolí pozitivních změn. Jsou to kroky, které vás provází programem Ekoškola po celou dobu jeho realizace. Nyní vás seznámíme s tím, jak naplňujeme metodiku 7 kroků u nás na Karlovce.

7 kroků

1. EKOTÝM

Součástí našeho ekotýmu je vedení školy, učitelé I. a II. stupně, žáci, provozní zaměstnanci....v našem ekotýmu jsou tito členové ekotýmu.

Práce v ekotýmu je dobrovolná, vítáni jsou všichni, kterým je myšlěnka ekoškoly blízká. Ekotým se schází jednou za měsíc. Iniciátorem činností v ekotýmu jsou žáci, kteří navrhují aktivity v ekoškole. Ze svých schůzek pořizují zápisy.

 

2. ANALÝZA

Analýza je zjišťování stavu školy v tematech ekoškoly: Odpady, voda, energie, prostředí školy, doprava, šetrný spotřebitel, biodiverzita, klimatické změny, jídlo a svět. Díky analýze zjišťujeme, co funguje dobře a co je naopak potřeba zlepšit. Analýzu stavu školy provádíme v hodinách fyziky, chemie, výchovy ke zdraví ke v pracovních činnostech. K analýze využíváme pracovní listy vydané Ekoškolou.

analýza

Analýzu provedenou v letošním školním roce naleznete ZDE. 

 

3. PLÁN ČINNOSTÍ
S pomocí výsledků, které nám dává analýza, navrhujeme, plánujeme a uskutečňujeme činnosti. Vedou k tomu, jak udržet to, co funguje a zlepšit to, co nefunguje.
Letošní plán činností ekotýmu najdete ZDE.

 

4. MONITOROVÁNÍ A VYHODNOCOVÁNÍ
Průběžně zjišťujeme, zda dosahujeme toho, co jsme si naplánovali. Vyhodnocujeme dopad našich aktivit. Bez toho bychom totiž nezjistili, jestli naše snažení mělo nějaký smysl. K tomu nám slouží schůzky ekohlídek. Plán činností vyhodnocujeme jednou za pololetí.

 

vyhodnocovani

 

 

5. ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA VE VÝUCE
Škola podporuje v rámci výuky a mimoškolních aktivit všechny žáky a učitele v rozšiřování znalostí, dovedností a postojů v environmentální výchově. Širší znalost ve všech tématech programu Ekoškola pomáhá nacházet jak souvislosti, tak často i řešení environmentálních problémů. Témata Ekoškoly a environmentální výchovu začleňujeme do výuky, jezdíme na přírodovědné exkuze, účastníme se přírodovědných akcí. K realizaci mimoškolních aktivit využíváme výzvy Šablony II, spolupracujeme s: Městem Nový Bydžov, Lesy ČR, Středisko ekologické výchovy Sever Hradec Králové, Středisko ekologické výchovy Jizerského kraje Střevlík, Hvězdárna Jičín.

Koordinátor každý rok zpracováná plán EVVO.

 

vyuka

 

6. INFORMOVÁNÍ A SPOLUPRÁCE
Dáváme vědět o tom, co děláme v rámci programu Ekoškola uvnitř i vně školy. Zároveň rozšiřujeme spolupráci i mimo ekotým. Dochází tím k zviditelnění a pochopení naši činnosti a motivaci okolí k zapojení do práce v programu.
Aktuální informace zveřejňujeme na našem webu – www.karlovka.cz, na nástěnce v lékárně na náměstí v Novém Bydžově, v Hradeckém deníku, využíváme školní rozhlas a nástěnek I. i II. stupně. Pravidelně informuje veřejnost v Novobydžovském zpravodaji. Dlouhodobě informujeme i na youtube kanále Karlovky, nově na sociálních sítích instagram a facebook.

 

Video z Mezinárodního dne Ekoškol 2019.

Ohlédnutí za školním rokem 2018/2019 naleznete ZDE a školním rokem 2017/2018 ZDE.

 

Jak vypadá takové školní hlašení?.....

ekoskola hlasení

 

 

7. EKOKODEX
Společně ve škole vymyslíme pravidla a hodnoty programu Ekoškola. Jejich dodržováním tak dosahujeme pozitivních změn v nás, na naší škole i v jejím okolí. Každý rok se snažíme vymyslet jiné zpracování našich pravidel, které se nemění, ale které se snažíme všichni ve škole dodržovat. Jelikož letošní školní rok "prožíváme online", sestavovali jsme i letošní ekokodex s ohledem na tuto situaci. Zaměřili jsme se zejména na pravidla, která je důležitá dodržovat v domácím prostředí.

 

čtvrtek, 15 říjen 2015 12:32

Plán činností 2015/2016

Plán činností pro školní rok 2015 - 2016

Oblast Činnost Zodpovídá Termín Splnění
Ekoškola Obnova Ekotýmu v novém školním roce, výběr nových ekohlídek a nový členů Stávající členové 
Ekotýmu
Září 2015  ok
Analýza ekologického stavu školy Ekohlídky 6. - 7.tříd Září 2015  Přesunuto na jaro
Plán činností pro školní rok 2015 - 2016 Ekotým a koordinátor Říjen   2015  0k
Aktualizace a doplnění webových stránek Ekoškoly   Celý rok  ok
  Focení ekohlídek Mgr. J.Valenta Listopad 2015 ok
  Den otevřených dveří - questing Celá škola Listopad 2015 ok
  Nové kodexy, pravidla ekohlídky II.stupeň, Syrová Leden-červen 2016 ok
  Žádost o poskytnutí finančního příspěvku Královéhradeckého kraje – na podporu programu Ekoškola Dymešová-Klapková, p.ředitel, Sirotková Březen 2016 Ok, grant nezískán
  Přírodovědné soutěže Kubelka, Šafaříková, Sirotková Březen, květen 2016 ok
  Den Země vyučující Duben 2016 ok
 

Ekokonference

(video o Ekoškole)

Ekotým + vyučující II.stupně Březen – červen 2016 ok
  Přírodovědný pobyt ekohlídek - Sedmihorky Ekohlíkdy, Sirotková, Šafaříková Červen 2016  
Voda Kontrola a doplnění informačních štítků u vodovodních kohoutků a u nádrží toalet Ekotým, koordinátor Říjen 2016  ok
Návštěva čističky odpadních vod + výroba informačních plakátu o spotřebě vody 8.třídy, Sirotková Listopad 2015 exkurze neuskutečněna z časových důvodů
Analýza stavu školy - voda 6.B, Špičáková Červen 2016  ok
  Den Země pro I.stupeň – biotop rybník 9.B, Vaníčková   ok
Ekokonference – zahrnutí tématu, šetrný spotřebitel vody   Květen 2016  ok
  Nedostatek vody na Zemi - projekt 6.B, Sirotková Duben 2016 ok
Odpady Doplnění chybějících sběrných nádob, nové polepky, informační cedule Ekotým, koordinátor Září 2015  ok
Doplnění pytle od firmy Napos Ekotým, koordinátor Listopad 2015  Přesunuto na září
  Nádoby na sběr víček pro Míšu žáci 6. ročníku Říjen 2015  ok
Práce s odpadovým materiálem vyučující + šk.družina Celoročně  ok
Kontrola vynášení tříděného odpadu všechny třídy, pořádková služba Celoročně  ok
Sběrové akce – termíny   Září 2015 ok
Velká podzimní soutěž ve třídění odpadu třídy Říjen – leden 2016 ok
Analýza stavu školy - odpady 6.A, Konečná Duben - červen 2016  ok
Práce s pracovními listy na téma energožrout 2. a 7.třídy, Tobolková, Nožičková Červen 2016  ok
Energie Kontrola a doplnění informačních štítků u vypínačů Ekotým, koordinátor Září 2015  ok
Poučení o manipulaci s termohlavicemi Ekotým, koordinátor Září 2015  ok
Analýza stavu školy - energie 8.B, Klapková-Dymešová Duben – červen 2016  ok
Práce s pracovními listy Ekoškoly vyučující celoročně  ok
  Recyklohraní – pravidelné plnění úkolů, sběr elektrospotřebičů koordinátor celoročně ok
Prostředí Výzdoba prostor školy pracemi dětí, nové obrázky do nově vymalovaných chodeb u šk.klubu vyučující VV a PV celoročně ok
Péče o zvířata v přírodovědném centru Kubelka +. kroužek celoročně  ok
  Péče o květiny Jednotlivé třídy + koordinátor celoročně ok
Nástěnka Ekoškoly – fotografie ekohlídek, diplomy, aktuální informace koordinátor a členové Ekotýmu celoročně ok
Naučné stezky – pravidelný úklid a údržba V hodinách ČSP, družina, Den Země celoročně ok
Informační nástěnky ve školním altánu + květiny u hlavního vchodu Šk.družina, Věříšová celoročně  ok
  Analýza stavu školy – prostředí ve škole Palečková Květen 2016 ok
Naučná stezka Podzimní úklid,příprava na zimu V hodinách Čsp, Palečková, Bohdanecký Září – listopad 2015  ok
Výměna cedulí ke kompostérům Palečková Duben 2016 Ok, nutno obnovit
Jarní práce, posunutí zadní části, doplnění mulče V hodinách Čsp, Palečková, Bohdanecký Duben 2016 ok
Den Země – sběr odpadků na stezce Les Chlum a okolí II.stupeň Duben 2016 ok
Vánoční strom pro ptáky - krmení družina Prosinec –leden 2016 ok
Stravování Ovoce do škol – pokračování, organizace na I.stupni Šk.jídelna, I.stupeň celoročně  ok
  Rok luštěnin – téma v rámci Ekokonference 7.A, Sirotková Květen  ok
  Spolupráce s výživovou poradkyní Bc. Martinou Jandovou, zdravé svačinky pro I.stupeň Hudcová celoročně ok
  Obměna jídel v nabídce šk.jídelny (polotovary, čerstvá zelenina, regionální prodejci) Syřišťová + šk.jídelna celoročně  ok
Nabídka mlíček, jogurtů p.ředitel, šk.jídelna celoročně  ok
  Poznávání tropického ovoce v rámci Dne otevřených dveří 7.A, Sirotková Listopad 2015 ok
  Rozšíření zdravého stravování mezi témata Ekoškoly koordinátor Červen 2016 Září, přihlášení Měnu pro změnu
Biodiverzita Práce s pracovními listy Ekoškoly vyučující celoročně ok
  Lesní závod – pro 2.třídy 8.B, Dymešová-Klapková Duben 2016 ok
  Den Země s Lesy ČR + akce pro I.stupeň Hudcová, Sirotková Duben 2016 ok
  Ekologický pobyt Sedmihorky – výukový program pro ekohlídky (Ekologické středisko Český Ráj) koordinátor Květen 2016 ok
  Ekokonference – zařazení témat do programu vyučující Květen 2016 ok
  Přírodovědná vycházka v rámci botaniky – 7.třídy Sirotková Květen- červen 2016 ok
         

úterý, 23 červen 2015 05:23

Ekoanalýza 2020/21

Ekoanalýzu provedl ekotým v následujících oblastech: Voda, energie, odpady….Vzhledem k dlouhodobé nepřítomnosti žáků ve škole, byla analýza provedena částečně ve škole a částečně v rámci online hodiny s využitím aplikace Google jamboard a Google formulář.

 

VODA

Tato analýza vznikla v hodinách 8. tříd v předmětu Přírodovědná praktika a v hodinách chemie při tematickém vyučování o vodě.

Silné stránky:

- myčka nádobí v jídelně

- informační cedulky u kohoutků “Šetři vodou”

- sud na školní zahradě určený k jímání vody

 

Slabé stránky:

- chybějící informační štítky u některých vodovodních kohoutků a u nádrží na toaletách

- většina vodovodních kohoutků klasických (kapající, nejdou dovřít) bylo by třeba rozšířit na automatické baterie nebo alespoň stávající vybavit perlátory

- vysoká spotřeba vody na WC

- užitková voda využívána pouze na zahradě

 voda u nás ve škole 1

 

Cíl: Nastavení dalších opatření vedoucí ke snížení spotřeby vody

- náhrada stávajících vodovodních baterií senzorickými, případně doplnění stávajících baterií perlátory

- náhrada stávajícího splachování na WC duálním splachováním

- vyrobit nové informační cedulky

- zajistit další nádoby na záchyt dešťové vody na školní dvůr

 

JÍDLO

Tato analýza vznikla s ekohlídkami při schůzce Ekotýmu.

Silné stránky:

- pestrost nabízených jídel ve školní jídelně

- zdravé potraviny ve školním bufetu

- používání papírových sáčků ve školním bufetu

- likvidace zbytků - stroj

 

Slabé stránky:

- zvýšit sortiment prodávaného zboží v bufetu (ovoce, zelenina)

- otevírací doba bufetu

- málo bezmasých jídel ve školní jídelně

- bufet nenabízí svačiny pro alergiky nebo vegetariány

- stále velké množství vyhozeného jídla v jídelně

- opět chybí bedýnka na zbytkové ovoce

jídlo bufet 1

 

Cíle: Zlepšení fungování školního bufetu, snížení množství vyhozeného jídla v jídelně

- zjistit možnosti zařazení nových jídel do jídelníčku, sestavování pestřejšího jídelníčku

- zajistit ovoce a zeleninu do školního bufetu

- prodloužit otevírací dobu bufetu

- obnovit bedýnku na ovoce pro zvířata do přírodovědného centra

 

 

BIODIVERZITA

Tato analýza vznikla se žáky 6. tříd v rámci hodin Přírodovědná praktika.

Silné stránky:

- přírodovědné centrum ve škole

- naučná stezka Les Chlum a okolí

- alpinum na školním dvoře a

- zvířata na chodbách

 

Slabé stránky:

- chybějící záhony k pěstování rostlin

- chátrající krmítko pro ptáky

- málo zeleně ve třídách

 biodiverzita 1

 

Cíle: Obnova alpina na školním dvoře, instalace hmyzího domku, pěstování bylin na školní zahradě

- úprava alpina, osázení nových rostlin, redukce stávajících keřů

- zajištění nového krmítka na školní dvůr

- instalace hmyzího domku

- pěstování bylinek na školní zahradě, vyvýšené záhony

- namnožení rostlin do tříd

 

 

ENERGIE

Tato anylýza vznikla v rámci výuky fyziky v 9. ročníku.

Silné stránky:

- pravidelná kontrola spotřeby energie - p. školník

- termostatické ventily na topení

- zateplení školy, plastová okna s dvojsklem

- izolované spotřebiče na ohřev vody, izolace na potrubí s teplou vodou

 

Slabé stránky:

- chybějící informační štítky u vypínačů “zhasni při odchodu”

- chybějící teploměry ve třídách

- některé termostatické ventily nejsou funkční

Energie ekoškola 1

 

 

Cíle: Nastavení opatření vedoucí ke snížení spotřeby el. energie a tepla.

- Oprava nebo výměna nefunkčních termostatických ventilů.

- Vyrobit informační cedulky.

- Zřídit službu, která bude kontrolovat nastavení termostatů.

- Zakoupit teploměry do všech tříd.

 

PROSTŘEDÍ ŠKOLY

Tato analýza vznikla na základě projektu “třída snů - škola snů”

Silné stránky:

přírodovědné centrum ve škole a výzdoba na chodbách (vitríny, zvířata)

nová výzdoba na dvoře - motýli a herní prvky pro družinu

pravidelně aktualizované “ekonástěnky”

sedací vaky na chodbě

nový gauč v Infocentru pro marody

 

Slabé stránky:

chybějící knihovna či odpočinková klidová místnost (místo Infocentra)

poškozené a popsané lavice

výzdoba ve třídě - málo květin, málo aktuální nástěnky

koše na tříděný odpad nejsou zavírací

sedací vaky jsou jen na chodbách

prostředí kolem vchodu C

chybí zásobníky na papírové utěrky ve třídách

špatný stav altánu - natřít ho a pořídit tam dřevěné lavice a stoly

 

prostredi skoly

 

Cíle: Vylepšíme prostředí altánu a třídy a zařídíme si v Infocentru knihovnu s odpočinkovým koutkem.

- natření altánu

- nákup dřevěných lavic a stolů do altánu

- přeměna Infocentra v koutek pro čtenáře

 

KLIMA

Tato analýza vznikla v rámci online výuky Týden ke dni Země a v hodinách zeměpisu v 9. třídě při výuce o globálních problémech.

Silné stránky:

- o tématu se učíme ve více předmětech, víme, že toto téma je součástí Ekoškoly

- víme, že můžeme klima ovlivnit svým chováním, známe pojem uhlíková stopa

- pořádáme akce pro rodiče a veřejnost, kde na změny klimatu upozorňujeme (Ekokonference, Ekoden, Třídní schůzky s Ekoškolou)

 

Slabé stránky:

- chybí zapojení v hodinách Aj

- málo žáků umí navrhovat nápady, kterými by každý z nás mohl pomáhat Zemi

 

klima

 

 

Cíle: Pokračovat v organizování celoškolních akcí. Téma klima více zapojit do přírodovědy na 1. stupni.

 

 

DOPRAVA

Tato analýza vznikla v tomto roce formou dotazníku v google formulářích a formou hry “Reportérem ve 4 .tř.”

 

Silné stránky:

- uspořádání akce Do školy na kole - velké zapojení žáků

- mnoho dětí chodí do školy pěšky, nebo jezdí na kole

- kola maji ve škole své místo, stojanů na kola je dostatek

- v okolí školy je bezpečná situace na silnici (pracovník Městské policie převádí na přechodu u školy), vystavěna nová cyklostezka pro žáky z obcí Prasek, Kobylice

- ruch z ulice neruší učitele ani žáky při výuce

- organizace cykloturistické akce Kralova jízda pro veřejnost

 

Slabé stránky:

- hodně učitelů dojíždí

- chybí tematické dny k dopravě na 2. stupni (nácvik dovedností na kole, bezpečnost na kole, atd)

- zapojení dospělých do kampaně Do práce na kole, malá informovanost

- neukáznění rodiče při zastavování autem před školou, vjíždění na školní dvůr i přes zákaz

- Besip výuku pouze pro 4. ročníky, zavést i pro 5. ročníky

 

Cíle: Uspořádat akci Do školy na kole, zapojit rodiče k výzvě Do práce na kole.

Zavést více dopravní výchovy do výuky (zejména na 2. stupni).

Uspořádání cykloturistické akce pro veřejnost.

 

ODPADY

Tato analýza vznikla v hodinách Přírodovědná praktika v 7. třídách.

 

Silné stránky:

- škola nakupuje věci výhradně ve větších baleních

- využívají se znova již popsané papíry („šmíráky“)

- škola třídí odpady - ve třídě: papír, plast, na chodbě: baterie, elektro, PET, ( kontejnery na tříděný odpad na školním dvoře), škola nakládá správně s nebezpečným odpadem

- koše na tříděný odpad ve všech prostorách školy

- kompostéry na odpad ze zahrady

- žížalovník na bioodpad na 2. stupni

- celoroční sběrové akce (použité baterie a drobné elektrozařízení)

- v bufetu se používají výhradně papírové pytlíky

- v rámci Třídních schůzek s Ekoškolou jsme šili látkové pytlíky a propagovali je, dále také Zdravé láhve na pití - hromadně jsme je dětem objednali

- pravidelné exkurze - sběrný dvůr NB

- úklidové akce

 

Slabé stránky:

- používání jednorázových ručníků a kelímků

- hodně dětí nakupuje v Lidlu svačinu - hodně PET láhví, sáčků

- školní bufet se nezásobuje potravinami ve vratných obalech

- nevyhovující kompostéry

- velká spotřeba papíru při tisku

 

Cíle:

Zlepšení třídění ve třídách, minimalizování množství odpadu ve škole.

Organizování celoškolních akcí, zapojování rodičů do sběrových akcí, pokračování v úklidových celorepublikových akcí - Výzva 72 hodin, atd.

Podpora vratných obalů u pití ve školním bufetu.