Jelikož jsme příznivci královédvorské ZOO, rozhodli jsme se v této koronavirové krizi finančně podpořit vybrané zvířátko pozváním na snídani (samozřejmě obrazně). Po hlasovacím souboji vyhrál o jeden hlas gepard nad hrošíkem liberijským. Z třídního fondu jsme zaplatili 200 Kč. Pak už stačilo popřát gepardovi dobrou chuť a věřit, že mu chutnalo. Neváhejte a pozvěte také svého oblíbence. Stačí si vyhledat internetové stránky královédvorského safari a mít stejně dobrý pocit, jako jsme měli my, třída 4. A ZŠ Karla IV.
22. březen je „Světový den vody“ – a to byl důvod k našemu učení a hraní. Děti byly přichystané u svých monitorů s pracovními pomůckami a pracovními listy. Nejprve jsme se zamysleli, kde všude vodu najdeme, proč ji vlastně potřebujeme. Řekli jsme si, co je to pitný režim a co je správné pít a co ne. Poté jsme si vysvětlili skupenství vody a její vlastnosti – náležitě jsme si to vyzkoušeli na některých pokusech. Už všichni víme, co je to koloběh vody. Nejvíce se líbil pokus s vodou a jarem, do které jsme foukali brčkem. Někde se zapojili i další členové rodiny. Někteří si dle návodu vyzkoušeli svoji vlastní sopku. Den jsme si všichni společně moooc užili.
Tř. učitelky 2. a 2. B
Březen = měsíc ekošpiónů
Březen je prvním jarním měsícem a je měsícem uklízení....v pokojíčku, na zahrádce, v lese. Proto i my se zapojíme! Vezmi si rukavice, pytel a udělej si procházku po okolí. Posbírej odpadky, sáčky, prázdné láhve....zapiš se do naší tabulky pro ekošpióny!
Dnes jsme měli prezentaci přes MS Teams s vyprávěním o obnovitelných zdrojích el. energie (vodní, větrná a sluneční energie). Přednášejícím byl zaměstnanec Infocentra Hučák v Hradci Králové Tomáš. Lektor byl velmi milý, hodně jsme se toho dozvěděli. Třeba nám vyprávěl o přehradě v Číně s názvem Tři soutěsky - je to největší elektrárna na světě. Výška přehrady měří 181 m, délka 650 km, rozloha je 1084 km² a objem 39,3 km³. Na konci této prezentace nám lektor položil výherní otázku:
Co je srdcem každé elektrárny? Nejrychleji odpověděli kluci Milan s Ondrou. Jejich odměnou za správnou odpověď bude tužka s blokem.
Žáci 9.A se v hodinách zeměpisu věnovali při distanční výuce dokumentu Agenda 2030. Jak porozuměli pojmům a cílům, který tento svazek předkládá k řešení všem lidem na Zemi? Co si o cílech myslí? Které cíle považuje 15letý žák za nejdůležitější?
Cílem bylo prohloubit u dětí zájem o třídění odpadu, dozvědět se něco o recyklaci, vést je k odpovědnosti za čistotu našeho okolí a dodržování stanovených pravidel. Žáci řešili problémové úkoly „co kam patří“, spolupracovali ve skupině, hledali nejlepší řešení. Spolu s Terezou Klozovou, DiS., referentkou Odboru životního prostředí, jsme navštívili sběrný dvůr a sběrná místa v našem městě. Zhlédli jsme také kontejner na biodpad.
Žáci šestých tříd navštěvující předmět přírodovědná praktika dostávají ve své učebně dobrovolné úkoly, které jsme v současné době zaměřili na pozorování zimní přírody. Nejdříve děti dostaly detektivní úkol - vyfotit a popsat stopy lesní zvěře. Poté jsme se zaměřili na pozorování krmítek a přikrmování ptáků a nakonec si měly děti vyrobit vlastní zmrzlinu. Podívejte se do fotogalerie, jak se jim úkoly podařily plnit. I příroda v zimě má své kouzlo.....
Z. Sirotková
PS: Všem, kteří zároveň posílají paní učitelce Syrové záložky moc děkujeme!!