Žáci 5. B se zapojili do jarní akce „Ukliď své bydliště = čistá planeta“
I když jsme ještě malí a nemáme takový vliv jako dospěláci, tak přesto můžeme svým přístupem ovlivnit své okolí. Ukázali jsme, že žít v souladu s přírodou, pečovat o ni a chránit ji, má svůj důvod. My jsme také součástí přírody a proto vlastně chráníme sami sebe. Kdykoliv, kdekoliv!
My Karlováci - učitelé i žáci jsme online už dlouho. Distanční výuku už oboustranně zvládáme. První teplé jarní dny nás přivedly na myšlenku dát si na den pauzu. Tedy být jeden den offline. Učitelé dali hlavy dohromady a zrodil se soubor aktivit, ze kterých si každý zvolil podle svého. Činnosti byly rozděleny na povinné, volitelné a nepovinné. Každá z nich byla bodově ohodnocena. A začalo se soutěžit v rámci tříd. I počasí vyšlo bezvadně.
Moc nás potěšila také odezva ze strany rodičů, kteří zažili snídani do postele, pak měli klid na práci, protože děti běhaly, jezdily, skákaly a fotily venku. O polední pauze je překvapila pohrabaná zahrady a jarní výzdoba v kuchyni. Večerní finále obstarala celorodinná hra Hlava, ruce, nohy. Pak už jen horká vana se šumivými koulemi do koupele…
Velké poděkování patří vedení školy, všem učitelům, ale hlavně našim žákům. Dokázali jste, že dokážeme být skvělá parta i na dálku.
Jsem Karlovák, a jsem za to rád ☺.
Jelikož jsme příznivci královédvorské ZOO, rozhodli jsme se v této koronavirové krizi finančně podpořit vybrané zvířátko pozváním na snídani (samozřejmě obrazně). Po hlasovacím souboji vyhrál o jeden hlas gepard nad hrošíkem liberijským. Z třídního fondu jsme zaplatili 200 Kč. Pak už stačilo popřát gepardovi dobrou chuť a věřit, že mu chutnalo. Neváhejte a pozvěte také svého oblíbence. Stačí si vyhledat internetové stránky královédvorského safari a mít stejně dobrý pocit, jako jsme měli my, třída 4. A ZŠ Karla IV.
22. březen je „Světový den vody“ – a to byl důvod k našemu učení a hraní. Děti byly přichystané u svých monitorů s pracovními pomůckami a pracovními listy. Nejprve jsme se zamysleli, kde všude vodu najdeme, proč ji vlastně potřebujeme. Řekli jsme si, co je to pitný režim a co je správné pít a co ne. Poté jsme si vysvětlili skupenství vody a její vlastnosti – náležitě jsme si to vyzkoušeli na některých pokusech. Už všichni víme, co je to koloběh vody. Nejvíce se líbil pokus s vodou a jarem, do které jsme foukali brčkem. Někde se zapojili i další členové rodiny. Někteří si dle návodu vyzkoušeli svoji vlastní sopku. Den jsme si všichni společně moooc užili.
Tř. učitelky 2. a 2. B
Březen = měsíc ekošpiónů
Březen je prvním jarním měsícem a je měsícem uklízení....v pokojíčku, na zahrádce, v lese. Proto i my se zapojíme! Vezmi si rukavice, pytel a udělej si procházku po okolí. Posbírej odpadky, sáčky, prázdné láhve....zapiš se do naší tabulky pro ekošpióny!
Dnes jsme měli prezentaci přes MS Teams s vyprávěním o obnovitelných zdrojích el. energie (vodní, větrná a sluneční energie). Přednášejícím byl zaměstnanec Infocentra Hučák v Hradci Králové Tomáš. Lektor byl velmi milý, hodně jsme se toho dozvěděli. Třeba nám vyprávěl o přehradě v Číně s názvem Tři soutěsky - je to největší elektrárna na světě. Výška přehrady měří 181 m, délka 650 km, rozloha je 1084 km² a objem 39,3 km³. Na konci této prezentace nám lektor položil výherní otázku:
Co je srdcem každé elektrárny? Nejrychleji odpověděli kluci Milan s Ondrou. Jejich odměnou za správnou odpověď bude tužka s blokem.
Žáci 9.A se v hodinách zeměpisu věnovali při distanční výuce dokumentu Agenda 2030. Jak porozuměli pojmům a cílům, který tento svazek předkládá k řešení všem lidem na Zemi? Co si o cílech myslí? Které cíle považuje 15letý žák za nejdůležitější?